Як за рік збільшити органічний трафік на 500%
Кейс з пошукової оптимізації
Завдання
Клієнт
АРС – мережа будівельних супермаркетів та меблевих салонів на заході України.
  • підвищити знання про бренд в онлайні;
  • забезпечити постійний приріст трафіку на сайт та вивести канал органічного пошуку на рівень прибутковості.
До минулого року у компанії АРС було два інтернет-магазини, розділених за будівельною та меблевою тематикою. Вони отримували в сукупності 12 тисяч сеансів на місяць (саме від цієї цифри ми будемо відштовхуватись надалі). Сайти не були оптимізовані та мали плутанину у мовних версіях: клієнт, який переходив з Google за російськомовним запитом, потрапляв на сторінку з українською, а з україномовного – на сторінку з російською мовою. Не йшлося й про адаптивний дизайн під мобільні пристрої. Інвестувати у такі ресурси не мало жодного сенсу.

Тож команда бренду почала розробляти новий інтернет-магазин з використанням новітніх технологій та звернулася до нас із запитом на SEO-супровід.
SEO НА ЕТАПІ РОЗРОБКИ
Рішення
Оскільки за задумом новий сайт мав мати значний функціонал, його розробка потребувала тривалого проміжку часу. На цей період разом з командою бренду ми вирішили створити MVP (мінімально життєздатний продукт), аби якнайшвидше почати отримувати хоча б мінімальні продажі.
Є такий вислів у сфері інтернет-маркетингу:
«Ти або швидкий, або бідний»
Для створення MVP і подальшої розробки підготували семантичне ядро та структуру каталогу. Усі технічні завдання розподілили на три етапи: обов'язкові до релізу, бажані до релізу, відкладені після релізу.
Обов'язковими до релізу були:
  • можливість розміщувати тексти на сторінках категорій та фільтрів;
  • механізми роботи з Title, Description та H1 на кожній сторінці та масово за допомогою шаблонів;
  • мікророзмітка: хлібні крихти, продукти, контакти компанії;
  • оптимізація сторінок пагінації;
  • заздалегідь створювали контент для пріоритетних категорій.
  • формування URL-адрес;
  • адаптація сайту під мобільні пристрої;
  • назви і розміщення елементів коду сторінок;
  • перехід на протокол https;
  • механізм дозволу та заборони індексації метатегами;
  • хлібні крихти;
  • мовні версії сайту;
  • robots.txt та sitemap.xml;
До того ж було важливо опрацювати карту редіректів зі старих сайтів. Усі сторінки, що мали органічних відвідувачів, були перенаправлені на максимально схожі за тематикою на новому ресурсі. Також увімкнули процедуру переїзду сайтів з піддоменів у Google Search Console.
Перший реліз та початок нового етапу робіт
Реліз MVP відбувся за кілька днів до Нового року. До цього часу команда AРC також сформувала власний відділ eCommerce. Вони мали небагато досвіду в онлайн-торгівлі, проте поспіхом вчилися на практиці. Найважливішим було – щонайшвидше наповнити інтернет-магазин товарами.
В умовах, що склалися, нам треба було сформувати глобальну SEO-стратегію, яка забезпечить максимальний результат у найкоротший термін.
  • Прописали вручну метадані, відкрили для індексації корисні фільтри та закрили непотрібні, для пошукового просування наповнили контентом пріоритетні сторінки.
  • Паралельно разом з розробниками займалися виправленням численних технічних недоліків.
  • По-перше – зробили шаблонні метадані для категорій та товарів – вони найбільше впливають на позиції у пошуковій видачі.
  • По-друге – реалізували можливість оптимізувати фільтри у каталозі. Тепер можна було опрацьовувати категорії одна за одною, починаючи з найпріоритетніших.
Результат
За перші три місяці органічний трафік зріс до 21 тисячі сеансів. Також у лютому запустили платні канали, основний – кампанії Google Shopping.
Перші великі проблеми нового інтернет-магазину
Сайт ars.ua реалізовано на платформі Magento, а ця CMS доволі повільна, тож завантаження однієї сторінки займало 8-10 секунд. Така швидкість погіршувала не лише досвід користувача, а й погано впливала на позиції сайту у пошуковій видачі.
№1. ШВИДКІСТЬ РОБОТИ САЙТУ
Тут варто подякувати розробнику. Коли виникло питання зі швидкістю завантаження сайту, вони самостійно оптимізували запити до баз даних та налаштування серверів, що пришвидшило завантаження сторінки до 5 секунд. Цей результат не був ідеальним, проте задовільняв нас на той момент.
Це була наша найболючіша проблема, яка викликала логічне запитання у клієнта: «Відвідувачі це добре, але де продажі?». Коефіцієнт конверсії тоді складав 0,17%, а задовільним показником для будівельного інтернет-магазину вважається 0,4-1%.
№2. НИЗЬКИЙ КОЕФІЦІЄНТ КОНВЕРСІЇ
Щоб виправити ситуацію, ми проаналізували каталог, сторінки товарів й процедуру замовлення та вирішили дещо змінити:
  • кнопки на товарах з надписом «Придбати» також були незвичними для відвідувачів сайту – замінили її на «До кошика»;
  • додали можливість залишити відгук.
  • символ гривні ₴ виявився дуже схожим на долар, це плутало користувачів – замінили його на «грн»;
  • спростили форму замовлення товарів;
Ці зміни дозволили у короткий проміжок часу збільшити коефіцієнт конверсії до задовільного рівня.
Вплив карантину 2020
Навесні 2020 зачинилися всі офлайн-магазини, придбати більшість товарів можна було тільки онлайн. Ба більше, на початку локдауну українці купували виключно необхідне. Відчуття невпевненості минуло лише за кілька тижнів, й продажі почали потроху зростати.

В таких умовах оновлений інтернет-магазин став для бренду АРС рятівним поясом. Вони швидко адаптувалися до нових умов та запустили у цільових регіонах інформаційну кампанію, запропонувавши замовляти товари онлайн. Як наслідок, брендовий органічний трафік на сайт виріс у десять разів та тримав високі показники до кінця травня, допоки не відкрилися офлайн-магазини.
Під брендовим трафіком розуміється переходи з каналу Organic на головну сторінку, сторінку контактів та сторінки з адресами магазинів.
Карантин став саме тим поштовхом, який дозволив швидко збільшити знання про бренд АРС в онлайні.
Подальший розвиток проєкту
Роботу з посиланнями на сайт ми свідомо відкладали. Мали на меті спочатку побачити результати релізу сайту. Згодом обрали сторінки, які мали швидко потрапити до TOП-3 та почали підсилювати їх посиланнями. Результат був майже миттєвим. Наприклад, ВЧ запит «шпалери» вже у травні опинився у TOП-1.
ПОСИЛАННЯ
Зовнішні посилання лише допомагають сягнути перших позицій. Вони не перекинуть магічним чином вашу сторінку з 50-ї позиції на першу.
Це один з трендів минулого року, який допоміг збільшити CTR сайту та покращити позиції за рахунок збільшення текстової релевантності.
МІКРОРОЗМІТКА ШВИДКИХ ПИТАНЬ FAQ
Ми з командою АРС постійно моніторимо ситуацію з позиціями та виявляємо вже опрацьовані сторінки, які мають потенціал зростання. У цьому разі ретельно аналізуємо та допрацьовуємо опублікований контент, метадані, розділ із швидкими запитаннями, посилальний профіль.
ПОКРАЩЕННЯ ВЖЕ ІСНУЮЧИХ СТОРІНОК
Такий ретельний аналіз вручну варто робити лише для обраних сторінок з високим попитом. Це нерентабельно для всіх сторінок взагалі. Треба враховувати, що час спеціаліста може коштувати дорожче, ніж потенційний прибуток зі сторінки.
+516% за рік
РЕЗУЛЬТАТ
За рік органічний трафік на сайт ars.ua виріс у п'ять разів. Канал Organic став рентабельним, прибуток з каналу перевищив витрати на SEO.
Таких результатів вдалося досягти завдяки:
  • Кваліфікованій команді розробників;
  • Контент-менеджерам, які швидко адаптувалися до SEO вимог та відтворили весь асортимент АРС;
  • Глибокому зануренню команди Promodo у деталі проєкту.
  • Керівництву АРС: інвестували тривалий час, не вимагаючи швидкий результат – це розрахунок на гру «в довгу»;
  • Завзятості команди на боці клієнта: швидко змінюється, адаптується, вчиться;
  • Меншій конкуренції в Google запитів українською (майже в 3 рази);

Керівник проєкту
Адміністратор сайту
Senior SEO-спеціаліст
Олег Кельнер
Марія Чирик
Олександр Уткін
Андрій Гріневецький
Customer Success Manager
Команда АРС
Команда Promodo
Если вы хотите работать с нами,
то давайте начнем с обсуждения задачи.
contact@promodo.com
Киев, Украина
+38044 333-69-73
пн–пт. 10:00–19:00
04070, г. Киев,
ул. Игоревская, 1/8,
офис 16
Харьков, Украина
+380 57 752-54-62
пн–пт. 1000–1900
61072, г. Харьков,
ул. Отакара Яроша, 18
Львов, Украина
пн–пт. 10:00-19:00
79041, г. Львов,
ул. Героев УПА 73,
корпус 10
Лас Вегас, США
Линкольн, Англия
Алматы, Казахстан